هزینه شارژ گاز کولر گازی
نوشته شده توسط : سارا

هزینه شارژ گاز کولر گازی یکی از هزینه های اجتناب ناپذیر در مورد سرویس کولر گازی است. شارژ به موقع کولر گازی سبب بالا رفتن کارایی آن و صرفه جویی در هزینه های آتی می شود.

یکی از دلایل معمول پایین آمدن کارکرد بهینه و مطلوب کولرهای گازی و کاهش توان خنک کنندگی کم شدن فشار گاز فریون مورد استفاده در این کولرهاست. با اینکه پکیج موتور و منبع نگه دارنده گاز کولر گازی بطور کامل بسته است اما گاهی وجود نشتی های بسیار کم به مرور زمان منجر به کم شدن میزان گاز می شود. شارژ کولر گازی می تواند فقط در مواقع مورد نیاز و زمانی که لزومش هست انجام شود اما خیلی وقتها در هر بار سرویس سالیانه این شارژ انجام می شود.

 

 این کار بر خلاف سرویس کولر آبی یا شستشوی فیلتر کولرهای گازی نمی تواند توسط خود شما صورت گیرد و حتما نیاز به کمک گرفتن از افراد ماهر و متخصص است. به عنوان مثال تخلیه گاز چون برای محیط زیست به شدت مضر است حتما با دستگاه انجام شود.

 

قدرت کولر

مهمترین و تاثیرگذارترین عامل بر روی هزینه شارژ کولر گازی به حجم موتور یا در واقع وات کولر برمی گردد و وقتی بطور کامل انجام شود ارتباط مستقیم با آن دارد. کولرهای با قدرت پایین تر به دلیل حجم پایین تر مخزن گاز طبیعتا شارژ کمتری هم نیاز دارند. برای مثال کولرهای گازی ۱۲ و ۱۸ هزار معمولا نرخ یکسان و در حدود 70000 تومان و برای کولرهای قوی تر یعنی ۲۴ و ۳۲ هزار حول و حوش 120000 تومان تمام می شود.

 

خدمات دیگر

سرویس کولر گازی

در صورتیکه برای سرویس کولر گازی به متخصص مراجعه کرده اید و قصد راه اندازی و آماده سازی آن را برای فصل گرما در سر دارید، به دلیل اینکه همه کارهای دیگر مربوط به سرویس مثل شستن فیلترها و کمپرسور هم بطور همزمان انجام می شود، هزینه شارژ گاز کولر هم در مجموع سایر هزینه ها محاسبه می گردد.

شارژ کولر گازی

اگر به دلیل افت کارکرد کولر و البته پس از مشورت با متخصص به این نتیجه رسیده اید که کولر نیاز به شارژ مجدد گاز دارد، هزینه بصورت منفرد محاسبه می شود و احتمال اینکه نسبت به وقتی که در سرویس کامل قرار می گیرد بالاتر برود وجود دارد

پیش بینی ها

یک نکته را همیشه در مورد خدمات مربوط به کولر گازی در نظرداشته باشید و آن هزینه ایاب و ذهاب است. معمولا قیمتی که توسط تاسیساتی ها اعلام می شود بدون هزینه رفت و آمد در نظرگرفته شده و بهتر است برای پیشگیری از مشکلات احتمالی با آنها صحبت شود.





:: برچسب‌ها: هزینه شارژ کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: